Ședința tehnică pentru bicicliști
Cum se face deplasarea grupului de bicicliști?
- Ne vom deplasa în șir indian pe drumurile publice, conform cerințelor Codului Rutier!
Care este amenda dacă aș circula cu bicicleta în paralel cu un alt biciclist?
- Biciclistul care se deplasează pe un drum public în paralel cu un alt biciclist riscă o sancțiune cuprinsă între amenda minimă de 580 lei și amenda maximă de 725 lei;
- Sancțiunea se aplică conform art. 161, alin.1,lit. e din Codul Rutier;
- Amenda poate fi achitată la jumătate în 15 zile;
Care sunt dotările necesare pentru a participa la turele Iași Orașul Bicletelor?
- CASCĂ;
- FAR:
- funcțional;
- cu lumină albă;
- cu bateria încărcată;
- STOP:
- funcțional;
- cu lumină roșie;
- cu bateria încărcată.
- HAM, VESTĂ sau ÎMBRĂCĂMINTE REFLECTORIZANTĂ în timpul deplasărilor pe drumurile publice
- obligatoriu pentru orice activitate pe care o începem după ora 16;
- recomandat pentru orice activitate pe care o începem înainte de ora 16.
- CATADIOPTRII (ochi de pisică):
- câte 2 catadioptri la fiecare roată, dispuși în așa fel încât, în mișcare, să formeze o lumină circulară;
- 1 catadioptru alb în față;
- 1 catadioptru roșu în spate;
Ce distanță să păstrez față de roata biciclistului din fața mea?
În funcție de viteza de deplasare îți recomandăm să păstrezi o distanță de siguranță față de bicicleta din fața ta, :
- la 10 km/h – min. 1 metru – recomandat 2 metri;
- la 15 km/h – min. 1,5 metri – recomandat 3 metri;
- la 20 km/h – min. 2 metri – recomandat 4 metri;
- la 25 km/h – min. 2,5 metri – recomandat 5 metri;
- la 30 km/h – min. 3 metri – recomandat 6 metri;
- la 35 km/h – min. 3 metri – recomandat 6 metri;
- la 40 km/h – min 4 metri – recomandat 8 metri.
De ce să păstrez o distanță față de roata biciclistului din fața mea?
Imaginează-ți că biciclistul din fața ta cade sau frânează brusc. Având în vedere viteza cu care te deplasezi, ai timp să frânezi în siguranță?
Siguranța este prioritatea noastră numărul 1!
Dacă produc un accident cu bicicleta, se întocmește dosar penal?
Da. Producerea de către un biciclist a unui accident care este soldat cu victime, atrage după sine întocmirea unui dosar penal.
Oprim la semafor dacă suntem un grup mai mare de bicicliști?
Oprim bicicleta la culoarea roșie a semaforului și nu forțăm trecerea pe culoarea galbenă, chiar dacă astfel rămânem în urma coloanei principale de bicicliști.
După intersecție, coloana principală de bicicliști va opri în loc sigur sau va reduce viteza de deplasare pentru a permite bicicliștilor rămași la semafor să se realăture grupului.
Ce trebuie să conțină kit-ul tehnic?
- min. 1 cameră de rezervă;
- min. 2 petice autoadezive pentru camerele de la roți;
- 2 Chei potrivite pentru desfacerea roții (dacă nu ai quick release);
- min. 3 leviere pentru a putea scoate cauciucul de pe roată;
3. Oprim la semafor dacă suntem un grup mai mare de bicicliști?
Oprim bicicleta la culoarea roșie a semaforului și nu forțăm trecerea pe culoarea galbenă, chiar dacă astfel rămânem în urma coloanei principale de bicicliști.
După intersecție, coloana principală de bicicliști va opri în loc sigur sau va reduce viteza de deplasare pentru a permite bicicliștilor rămași la semafor să se realăture grupului.
- poți fi rănit ușor sau mai grav;
- îți poți pierde viața;
- poți cauza un accident rutier grav produs de un șofer care a încercat să te evite pentru care vei fi tras la răspundere.
- dacă nu produci un accident, poți fi sancționat biciclistului de către Poliția Rutieră cu o amendă cuprinsă între min. 580 lei și max. 725 lei, achitată la jumătate în 15 zile. Sancțiunea se aplică conform art. 57 alin. 2 din Codul Rutier
Reține: Siguranța este prioritatea noastră numărul 1!
4. Putem utiliza telefonul mobil atunci când suntem pe bicicletă?
Utilizarea activă a telefonului mobil în timpul deplasării în cadrul unui grup de bicicliști distrage atenția biciclistului de la factorii înconjurători și poate provoca un accident rutier cu consecințe grave pentru sine și pentru colegii de pedalat!
Ținând ambele mâini pe ghidon reușești:
- să rămâi în echilibru chiar și în eventualitatea apariției unui obstacol neașteptat;
- poți folosi la capacitate maximă ambele sisteme de frânare ale bicicletei pentru a evita un obstacol și pentru a preveni un accident.
Regula nr. 5 Pot utiliza un sistem hands free la telefon?
Îți recomandăm să eviți orice echipament care îți poate distrage atenția de la trafic prin captarea atenției.
Ia în calcul că, în funcție de discuția pe care o porți la telefon, starea ta generală și atenția ți se pot modifica în bine sau în rău. Oprește mai bine bicicleta în afara părții carosabile
Regula nr. 4 Cum trebuie să ne echipăm bicicleta și pe noi ca bicicliști pe timpul nopții?
Pentru a fi în siguranță la deplasările individuale și în grup, trebuie să vă asigurați că:
– bicicleta este echipată:
– cu o lumină albă în față – farul; (obligație legală)
– cu o lumină roșie în spate – stopul; (obligație legală)
– cu 2 catadioptri (ochi de pisică) la fiecare roată astfel încât, în mișcare, aceștia să reflecteze lumina și să formeze o formă circulară; (obligație legală)
– îmbrăcăminte, vestă sau ham cu elemente fluorescente; (obligație legală)
– brățări pentru brațe cu elemente fluorescente; (recomandat)